Почетак > Извештај са акције > Троглав од Толишнице до Лопатнице

Троглав од Толишнице до Лопатнице

Прошле недеље, 27. новембра, нас четрнаесторо планинара ПЕК „ГОРА“ било је на једној веома лепој траси гребенима Троглава. Имали смо срећу са временом, био је сунчан дан и уживали смо у сваком метру ове лепе стазе.
Одустали смо од најављене трасе, јер сам у разговору са искуснијим планинарима стекао утисак да је таква траса ризична за већи број учесника и да је треба проћи са искуснијим и на авантуре спремнијим члановима екипе. Ту су ми велику помоћ у идеји трасе дали моји пријатељи: Гоган из ПД „Врбица“ Велика Плана и Раша из ПД „Жежељ“ Крагујевац.
Почетак наше стазе је био нешто испред села Толишница, на почетку гребена који је водио ка врховима Мрка стена и Кулај. Јутарња магла у котлини није обећавала добру видљивост, али је одмах по доласку на почетак стазе грануло сунце и пратило нас све време нашег кретања гребенима Троглава. Овај гребен који води из Толшнице је феноменалан. Све време смо имали фантастичан поглед на долину Толишнице, истоимено село раштркано по долини реке и обронцима Чемерна, на Чемерно и његове врхове, као и на суседни гребен који нас је делио од Троглава. Стаза уз овај гребен је на моменте доста стрма, нарочито испред истурених врхова, обрасла је дугом оштром травом у којој се назирао траг ловаца и ретких планинара који туда пролазе. Сваким метром успона отварали су се нови видици, а ми смо уживали у њима као мала деца.

Стрми гребен из Толишнице

На крају овог гребена стаза нас је водила преко превоја ка Великој равни, заталасаном гребену обраслим ниским четинарима и прошаран пространим пропланцима – права супрорност оштром гребену уз који смо се управо попели. Одатле су већ почели лепи видици ка Столовима и планинама према Копаонику. Фотоапарати су неуморно шкљоцали и бележили ове фантастичне пејзаже.
Ускоро смо стигли испод врха Клик са кога се даље простирао гребен ка Троглаву. Пењемо се уз Клик поред ловачке чеке, излазимо на гребен и пратимо његову линију све до источног врха Троглава. Ту се састајемо са нашим пријатељима планинарима ПД „Жежељ“ и заједно уживамо у погледима на Столове и краљевачку котлину.

Лепи погледи са Троглава ка Столовима

Даље нас пут води гребеном Троглава до највишег врха Ком (1178 м) и до трећег врха, одакле се спуштамо на север Котлинском косом према Лопатници. Уживамо у топлим зрацима поподневног јесењег сунца и дивимо се призорима који нам се указују на све стране.
Низ Котлинску косу силазимо у почетку доста стрмом, али лако савладивом стазом и даље стаза води гребеном са кога се пружају лепи видици ка Лопатници и Богутовцу. Пред сумрак стижемо у Лопатницу, баш на време да не морамо да употребимо наше батеријске лампе. Уморни и задовољни лепо проведеним даном опуштамо се у кафани у Богутовцу, а онда правац за Крагујевац са пуно лепих успомена прикупљених на овој незаборавној акцији.

Дејан Милошевић

Ево још фотографија на галерији ПЕК „ГОРА“.

Advertisements
Категорије:Извештај са акције
  1. Нема коментара.
  1. No trackbacks yet.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )