Почетак > Извештај са акције > Успон на Троглав

Успон на Троглав

У недељу, 22. августа, 18-оро планинара ПЕК „ГОРА“ кренуло је комбибусом од Крста, традиционалног полазишта  крагујевачких планинара, ка Богутовачкој бањи, са намером да пењемо Троглав. Дан је био сунчан и све је обећавало да акцију успешно изведемо по плану. Око 8:30 смо били испред хотела у бањи и после паузе да се снабдемо потрепштинама у оближњој трговини, кренули смо у 9 сати на успон. Ту је већ пао договор да се пар учесника врати са највишег врха Троглава, а да остали наставе гребеном преко свих врхова и да се спусте до села Лопатница.

Стаза до врха није обележена, али је прилично логична и у првом делу води поред оближње црквице гребеном кроз борову шумицу. Ускоро се указују и врхови Троглава, па имамо јасну представу где треба да стигнемо. На том делу стазе има мало и хладовине која прија по  овом топлом дану. Стаза ускоро излази на макадамски пут који води скоро до испод врха. Монотоност пешачења по оваквом путу ублажавају прелепи видици на суседне Столове чији се гребени и усеци јасно оцртавају.

Ускоро стижемо и до извора и надстрешнице испод самих врхова где правимо краћу паузу да нешто презалогајимо.

Од извора настављамо да се крећемо путем све до превоја, одакле пратимо пут који води до испод првог врха Троглава. Са успутним паузама у реткој хладовини, где тражимо спас од врелог сунца, ускоро стижемо и на први врх, где је већ много пријатније јер дува освежавајући ветрић. На првом врху планинари су се дали у омиљену активност – пражњене ранца и ослобађање од велике количине хране са претоваром у радосне желудце.

Са врхова Троглава се пружају фантастични видици: долина Западне Мораве од Чачка па све до Краљева, падине Столова и у даљини Жељин и Копаоник, са друге стране простире се Чемерно читавом својом дужином, а у даљини се назиру Овчар и Јелица.

Пролазимо сва три врха Троглава и поново се делимо испод Малог Троглава на групу која наставља гребеном ка врховима Малог Троглава и оне који би радије да се путем спусте до Лопатнице. Врхови Малог Троглава су такође атрактивни и погледи са њих су величанствени. Силазак са Малог Троглава гребеном ка Лопатници је био и занимљив и тежак, због веома зарасле стазе, ако то уопште може да се назове стазом. Пре пар година, када сам туда силазио, чини ми се да је било много лакше. Сада се баш намучисмо. На том делу стаза није обележена, а при крају смо наишли на планинарске ознаке, али је пут којим су ознаке водиле скроз пропао од бујица воде које су њиме јуриле, тако да је више личио на корито реке него на пут. Тај пут нас је довео до Горње Лопатнице у близини жутих стена, а одатле смо путем стигли до школе, где нас је чекао Војо са комбибусом.

Троглав је веома атрактивна планина са безброј могућности за успоне на њене врхове са разних страна. Фантастични видици и атрактивна стаза која све време води гребеном. Када је добра видљивост и лепо време, то је веома приступачна планина, али је по магли и лошем времену веома рискантно пети Троглав, јер се може врло лако залутати и изгубити оријентација, у шта смо се уверили приликом ранијих посета овој планини.

Ево мало и фотки на нашој  PICASA галерији.

Траса пређене стазе са профилом висине

Advertisements
Категорије:Извештај са акције
  1. Нема коментара.
  1. No trackbacks yet.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )